Trött & sommarklädsel

Här om morgonen kom jag ut till den här tröttmössan.  (null)

(null)

(null)

(null)

Grace är lite känslig mot knott framförallt, hon får små svullnader på kroppen och börjar klia svansen, så hon fick ett nytt täcke för ett par veckor sedan som är superbra, ofta tycker jag att just flugtäcken känns så obekväma men detta är väldigt mjukt och trevligt i materialet. Extra plus för den långa svanskappan och stretchen mellan bog och halsdel.
(null)

(null)

Nu börjar även mulen bli lite bränd, och det är näst intill omöjligt att smörja in den då hon hatar klet på näsan haha. Så vi löser det med full sommarutstyrsel:
(null)

Lucky klarar sig fint med skydd för ögonen. Dock försöker jag ta in dom ett par timmar varje dag under de varmaste timmarna så de får vila i svala stallet och stå utan massor med kläder och dylikt på sig. 

Hur har era hästar det i sommarvärmen nu när alla flygfän dyker upp? 

Kommentarer:

1 emma:

jag försöker med ta in dom mitt på dagen, och även duscha

Kommentera här: