Sommaren invigd

Det bästa med att åka bort är att komma hem hehe. Jag är SÅ hemmakär verkligen, så trots att vi bara vart iväg över helgen tycker jag att det är superskönt att vara hemma igen. Jag åkte ut till stallet ganska omgående när vi kom hem från Stockholm, gjorde iordning mina hästars sommarhage (den på bild nedan.) Den hagen används året runt, och blir därför utmärkt som "bete" till mina tjockisar under sommarhalvåret, det finns att gå och noppra i, men blir aldrig mycket eller kraftigt gräs. 

När den var fixad hämtade jag hästarna. Grace hade myror i brallan och gick totalt loss när hon kom in med dundergalopp och bocksprång, Lucky letade upp maten direkt, så klart. ;) 
 
Så inatt får de premiärsova ute, det ska bli som kallast 10 grader inatt, och enligt prognosen kommer det ligga runt 23+ på dagen och 10+ på nätterna hela veckan, så förhoppningen är att dom inte ska behöva gå in något mer, om det inte blir riktigt skitväder då förstås. Nu känns det verkligen som sommar.

 

Kommentera här: