Om man får drömma

Imorgon är det exakt en vecka kvar till återbesök för lillans del. Min magkänsla säger att vi får OK då så jag lite lugnt och fint kan sätta igång henne då, jag tänker iallafall vara modig och utgå från det. Efter återbesöket har hon vilat i nästan 3 månader, med undantag 4-5 lätta, kravlösa joggpass för en dryg månad sedan. Skulle allt nu se bra ut så känns det ju rent spontant som att vi kan skippa den långa sommarvilan som unghästar brukar ha och istället lägga in småvilor här och var fram till i höst. 

Nu drömmer jag hej vilt, med tanke på att hon knappt är inhoppad ännu, men jag har två tävlingar i höst som jag hemskt gärna hade velat åka på om vi hinner så pass långt. En i slutet på Augusti, och en i September. Den i Augusti är en terränghoppning (fast utan fasta hinder) som är väldigt unghästvänlig, och börjar på 80cm istället för 90. Det hade vart superkul att komma iväg på den, och om inte annat sikta mot att vara redo för det då. Men först och främst får vi se vad veterinären säger nästa vecka.

Ett par hag-bilder från förrförra veckan. 
 
 

 

Kommentera här: