En försenad uppdatering

Hej kompisar!! 
 
Denna veckan har gått i ett, har jag inte skrivit på uppsatsen har jag njutit av det fina vädret och umgåtts med vänner, samt flängt runt på olika arbetsintervjuer, men den kommande veckan ser betydligt lugnare ut och framförallt ska jag vara bättre på att inte tacka ja till allt och alla för det har liksom gått i ett de senaste dagarna och det vet jag tar på min energi enormt mycket. Lagom av allt räcker. ;) 
 
Hur som helst, så ska jag berätta hur det gick i tisdags förstås - och det gick inte alls haha. Vi hade nog lite tur att veterinären vi hade tid hos ringde och sa att vi fick ställa in pga att hon behövde åka på en akutoperation, för vi hade inte kommit iväg oavsett. Min lilla häst skulle bestämt inte åka transport helt plötsligt. Samtidigt ganska förståeligt, de två gångerna hon har vart ute och åkt har det vart långa (och varma!!) turer, var på förra resan resulterade i massa sprutor och stygga människor som bråkade med henne, hehe. Jag och mamma höll oss coola dock och väntade ut henne, så några gånger fick vi på henne till slut med massor av belöningar inne i transporten. Så nu blir det att jobba på med lastträningen, och de gånger vi åker iväg se till att sträckorna bli kortare och destinationerna roligare.
 
När vi inte kom iväg släppte vi henne i paddocken för att få en uppfattning själva av hur hon rörde sig, och hon såg SÅ fräsch ut, och igår hade jag en dialog med veterinären samt hoppade upp och travade ett par varv på volten medan vi blev filmade. Så veterinären ska kolla på filmerna och göra en bedömning av vad hon ser så lägger vi upp en plan därefter istället. Så som det ser ut nu så ska jag smyga igång henne lugnt och försiktigt i väntan på att filmerna utvärderas på Husaby klinik, och så får vi se sedan. Det var iallafall så kul att sitta på hennes rygg igen, om än för bara några minuter. 

Igår:
 

Kommentera här: