Tuesday

Svårt att driva en hästblogg när 2/2 hästar vilar. "Idag borstade jag hästarna igen, det var mysigt" Blir lite tjatigt va? Haha.
 
Idag har iallafall Grace vilat helt och hållet i en vecka. Och med helt och hållet menar jag att hon endast fått skrota i hagen och vara häst. Jag har passat på att spendera lite extra tid med dom i hagen istället. Helt kravlöst umgänge - vill dom umgås så gör dom det, vill de inte är det helt fria att gå. Dock är både Grace och Lucky socialare än vad jag någonsin kommer att bli, och står max 2 cm ifrån mig konstant och tjivas. Lilltjejen ska ha fortsatt vila i åtminstone 3 veckor, men från och med nu så blir det en lite aktivare vila än bara hagmys. Det innebär att jag kommer röra lite på henne från backen, promenader, tömkörning i skritt och eventuellt skritta ut ett par turer om isen smälter. Men ändå kravlöst, bara promenadnivå då hon som tidigare nämnt rör sig på tok för lite i hagen, och vila i all ära men helt stillastående i en månad gör nog mer ont än gott.
 
Utöver hästsnacket så är jag i full rulle med att förbereda inför examensarbetet, tiden går sååå fort. Om några månader går jag inte i skolan längre, vilket ju innebär att utöver plugget söker jag jobb för fulla muggar. Och flytten närmar sig också med stormsteg, snart dags att packa ihop lägenheten. 

 

Kommentera här: