En ledig måndag

..Och en regnig sådan på det! Är det hemskt av mig att säga att jag blev glad när jag vaknade imorse och insåg att det spöregnade ute? Skämt åsido, men det har vart så himla torrt och dammigt ute så det behövdes verkligen lite regn. Jag åkte hur som helst ut till stallet vid 15-tiden och var inte hemma fören 20 igen. Så skönt att kunna strosa runt utan minsta tidspress och bara vara. 

Lucky blev ordentligt ompysslad och blev borstad från topp till tå, och stackars Grace fick gå ut i regnet för en dusch. Hon har vart så smutsig alldeles för länge nu så idag passade jag på när det inte var så mycket flygfän i luften. Hade nästan glömt bort vilken färg som fanns under lagret av damm, det var välbehövligt så att säga! 

Utöver storrengöringen av hästar så blev det mest en massa mys idag, men imorgon kommer Gracies nya medryttare och då tar vi varsin pålle och rider ut igen, sedan får Grace en till behandling nu på lördag (det kanske jag redan skrivit..?) och sedan borde vi vara good to go med att rida igång henne på riktigt, tills dess fortsätter vi skritta på lugnt och försiktigt. ♥

 

Kommentarer:

1 emma:

vilken fin häst :)

Kommentera här: