Hoppning

Har haft en relativt produktiv dag vill jag nog påstå. Skippade bilen och tog en promenad till jobbet imorse och betade av ett par timmar där innan jag åkte ut till stallet. Har vart djävulskt varmt idag så jag velade fram och tillbaka om jag skulle rida eller inte. Av någon anledning var det dock inga kryp ute idag trots värmen, och värmen i sig har inte grace så ont av utan det är snarare flugor och blinningar som stör mest, så vi gav oss ut en sväng ändå. Och oj vad glad jag var över det beslutet! Lilla tjejen var såå pigg och glad, och vi tog faktiskt ett par språng över ett litet hinder som var uppställt på ängen, och hon hoppade verkligen fantastiskt bra! Är andra (eller tredje..?) gången hon hoppar under ryttare, men det kändes som hon aldrig gjort något annat. Sög mot hindret, hoppade genom hela kroppen och dundrade iväg i galopp med spetsade öron efter hon landat. ❤️ Så himla synd att jag inte fick någon film eller bild, men oj så kul vi hade! Efteråt fick hon mumsa äpplen och betfor i skuggan.

Jag tänkte faktiskt att vi tar ett likadant pass imorgon då känslan var så bra idag - vill verkligen befästa den. Blir väldigt korta pass nu i värmen med många skrittpauser, vi tog hindret 4 gånger idag så blir ju ingen större påfrestning. 
(null)

Kommentera här: