Back at it

Efter ett par veckors ledighet från blogg, måsten och andra vardagliga saker känner jag mig rätt så tankad på energi. I skrivande stund har jag precis landat i soffan efter 2 dagar ute i våra vänners stuga och dessa dagar har vart semester på hög nivå. Vi har egentligen inte gjort så mycket annat än att bada, åka båt, fiska, dricka kaffe i hängmattan och spelat sällskapsspel. Mathias som är en aning mer extrovert än jag själv åkte vidare direkt när vi kom hem medan jag njuter hemma i min ensamhet med Ramses sovande bredvid mig i soffan och ska snart hugga in på min middag som består av färsk pasta, mozarrella och soltorkade tomater - med andra ord mat man får passa på att äta när Mathias inte är med hehe. 
 
På hästfronten rullar det på, så gott det nu går i denna extrema värmen. Jag antar att jag inte är ensam om att ha det lite svårt att få ihop ridpassen just nu, speciellt då jag nästan hela denna veckan har jobbat kväll, och då kommer jag dessutom hem så sent att jag inte orkar gå upp i ottan för att rida innan värmen heller, och mitt på dagen är det på tok för varmt. Så denna veckan har lillgrisen fått lata sig rätt mycket faktiskt. E har ridit henne lite lättare pass två dagar men resten har hon vilat. Det passade förvisso rätt bra, vi är nu inne på vecka 6 av igångssättningsschemat, vilket innebär att hon ska vara mer eller mindre i full träning, med både galopp och små hinder. Förra veckan blev det lite mer intensivt, så en lugnare vecka kom väl till pass! 
 
Nu blev det ett långt och rörigt inlägg känner jag, men jag avslutar iallafall med att säga att från och med nu tänkte jag komma igång som vanligt här och uppdatera regelbundet. Så länge bjuder jag på några bilder från igårkväll när vi tog båten från stugan till en liten ö. Killarna fiskade, tjejerna och Ramses njöt av utsikten. 

Kommentarer:

1 Linda Ph:

åhhh sån söt hund <3 <3

Kommentera här: