Typiskt

..Jag som var så tacksam över det tråkiga vädret igår, vaknar idag upp till klarblå himmel och strålande sol.. Jag som sitter fast i lägenheten hela dagen, åååååhhh. Tentan ska skickas in vid 17 så därefter åker jag ut till stallet. Beroende på hur paddocken ser ut så blir det antingen longering, eller lite skrittjobb uppifrån, jag gissar på det sistnämnda då det troligtvis inte är isfritt ännu. Är så tacksam över att ha hund en dag som denna iallafall, så man har en anledning att bryta plugget och gå ut då och då. Vi tog en längre morgonpromenad längst kanalen och njöt av solstrålarna i en halvtimma åtminstone, kallt som tusan men ändå så att solen värmde. 
 
Det mest optimala hade ju förstås vart att ha hästarna utanför dörren, hehe. Som det ser ut nu är det lite väl långt för att åka mer än två gånger. Det tar ca 40 minuter tur och retur med bil, annars hade jag lätt åkt ut i förmiddags och ridit och sparat stallsysslorna till ikväll. Men det kanske kommer i framtiden. Efter härvan med Luckys fång och numera ägare till en väldigt lättfödd häst så går jag i (önsketänkande dröm-)tankar om att någon gång bygga en lösdrift anpassad efter just den typen utav häst, förutsatt att vi köper gård någon gång då. Nu tycker jag de flesta lösdrifter har fri tillgång till mat och anslutning till enorma sommarbeten - idealiskt så klart, men helt omöjligt för de som har lättfödda eller fångbenägna hästar. 
 
Bilden nedan är nog den, genom tiderna bästa haggruppen vi någonsin haft. Sådan harmoni det var i flocken den sommaren var klockren. Tyvärr är det bara Lucky som är i livet idag. Till vänster Grållen, Ericas fina farbror, och till höger the one and only plutt. Ni som hängt med länge känner igen henne. Min första ponny, på bilden 25 år gammal..♥
 

Kommentarer:

1 Camilla:

Jag har min tjockis på lösdrift, ordnat med lunchgrind och betesreducerare sommartid, men det är helt klart mer pyssel än fri tillgång! Men det fungerar riktigt bra, det enda tråkiga är att jag inte kan ha hästarna tillsammans..

Svar: Ja det är klart det finns lösningar. Provade Betesreducerare på Lucky men han fick panik utav den. Och jag tror inte jag hade vågat släppa han på gräs med den ändå, tyvärr. 😔
Amanda ljunggren

Kommentera här: