Spa day

När man för stunden inte har något att rida på får man passa på att mysa lite extra. Båda hästarna fick lite extra borstning och mys idag när de kom in.
Lucky älskar ju all uppmärksamhet, och nu är jag säker på att jag förmänskligar honom löjligt mycket - men så är jag ju också övertygad om att det bor en liten människa i hans kropp haha, men jag upplever det verkligen som att han växer 10 cm och ser extra divig och mallig ut när man gör det lilla extra, ni vet? Typ som idag, nöjd och glad över att bli borstad men så fort jag tar fram pälsglansen och börjar snygga till manen och svansen lite extra, klippa till örontoffsarna så glittrar det i ögonen på honom. Jag tror inte det finns något som han älskar mer än att bli behandlad som den prins han tror att han är. Hade jag oljat hovarna, lindat benen och knoppat manen hade han blivit tio år yngre i sinnet direkt, och hade han kunnat lovar jag att han räckt ut tungan big time åt Grace och sagt att han minsann fortfarande var stjärnan number one. 
 
På bilden ser ni guds gåva till mänskligheten, tror han själv iallafall. ;) 
 

Kommentera här: