Myshelg

Igår fick Grace vila från tyngd på ryggen då jag tänkte att hon skulle vara lite trött/ha träningsvärk efter passet i snön i fredags. Istället släppte jag ner dom båda i sommarhagen, och ni vet ju hur det ser ut vid det här laget. Med tanke på hennes race och otaliga bocksprång så försvann mina misstankar om träningsvärk kan man säga. De hade en härlig lekstund iallafall och någon timma senare satte jag mig i hagen med dom, njöt utav solen och deras sällskap. Lucky med melan vilande mot min nacke och Grace lekte med knoppen på min mössa under hela tiden jag satt där haha. Underbar stund med mina hjärtan, tänk att så lite kan ge så mycket.

Idag blev det en lugn tur i paddocken för lilltjejen. Skritt och lite trav, i lösgörande syfte. Svarade dåligt fram för skänkeln idag så det behöver vi ta itu med igen, men överlag duktig och kändes mjuk i kroppen. Imorgon kommer jag nog inte hinna med så mycket, men jag ska försöka hinna longera henne en stund iallafall för på tisdag kommer Mikael och går över/behandlar henne. Skönt att få en check, och framförallt skönt att han får vara med från så tidig ålder. Tänker på lilla Lucky som fick gå med sned kropp och ont i så många år innan han fick hjälp, det kommer aldrig ske henne så länge hon är hos mig åtminstone..

 

Kommentera här: