Lite lugnt

I fredags hoppade jag upp en liten sväng på Lillan, det låg massor med nyfallen pudersnö i paddocken och jag tänkte att det skulle bli ett perfekt tillfälle att bara göra ett lätt, mysigt buspass utan krav. Men Grace kändes inte alls på hugget, surade absolut inte ihop på något vis men det kändes ändå som hon inte riktigt ville. Det kan så klart ha varit dagsformen, det var lunchdags så hon var nog hungrig, har precis börjat fälla och det kan ju störa på många sätt osv - men jag kände ändå att hon får ett par lugnare dagar nu. Hellre att vara försiktig än att pusha över gränsen, även om jag har vart jätteförsiktig med henne och verkligen inte tränat mycket eller hårt, men man vet ju aldrig! 

Det är mycket möjligt att jag hoppar upp och känner på henne nu i veckan när ändå ridförutsättningarna är så bra, fruset och snötäckt = perfekt med ridning på åkern. Men utöver det så blir det lugnt och kravlöst några dagar för att vara på den säkra sidan. 

Imorgon ska jag däremot åka ut tidigt och släppa ner dom i sommarhagen så de får bralla av sig lite på större yta, det tror jag kommer uppskattas!! 
 

Kommentera här: