Hold on tight

Jag antar att vi inte är de enda med livets kallaste vindar? Fyfasen vad kallt det är.. Dock kände jag inte för att låta grace vila idag, så jag packade på mig ett par lager kläder, halsduk över ansiktet för att inte få frostskadade kinder (igen) och dubbla ländtäcken på lillan, och sedan gav vi oss ut på stubbåkern.


Första 15 minutrarna var det vrålkorta tyglar, hålla i manen och upp i fältsits som gällde haha..Hon var vrååålpigg och jag lyckades för allt i världen inte hålla henne i skritt. Jag tog dock det pigga tillfället i akt och passade på att köra några galoppvändor upp för slätten så det blev grymt bra styrketräning i snön idag. Efter några urladdning i full galopp var hon tillfreds i kropp och knopp och kunde skritta på lång tygel några varv runt åkern innan vi gick in igen. Trots den sjukt bitiga kylan så kan man ju inte annat än att njuta av att dundra fram genom snön i solnedgången med två lurviga, spetsade öron som utsikt. <3 Tyvärr klarar inte min telefon av kyla så den dör direkt, annars hade jag kunnat visa hur snygg hon blev i sin nya nosgrimmma..

Kommentarer:

1 Gabriella:

Så härlig bild! :D och fin häst du har :)

Kommentera här: