Mer hoppning


I tisdags gjorde jag en repris på måndagens ridpass, kort pass med mycket skritt och några skutt. Lillan var dock inte med alls lika mycket på noterna gällande hindret som tidigare dag och smet förbi ett par gånger samt kröp lite nära när hon väl hoppade. Det kanske var dumt av mig att ta det så nära inpå i denna värmen, för trots att vi tog 4 små skutt över ett 50cm högt kryss så blev hon kanske lite matt av dels annan träningsform och dels den påtryckande värmen. På tisdagen var det nämligen ännu lite varmare, och framförallt sämre luft. Men vi kom över ett par gånger, hon fick rikligt med beröm och sedan avslutade vi. Ingen idé att hänga läpp när saker inte går riktigt som planerat med unghästar, bara att lägga om sitt tänk och ta nya tag!

Mamma tog några bilder från det passet, men då jag åkt raka vägen från stallet till jobbet de senaste dagarna har jag inte velat ta med kameran hem då jag står i många timmar på en väldigt offentlig parkering, och då känns det inte så smart att ha en stor kameraväska liggande i bilen - men så fort jag får hem kameran ska jag lägga upp bilderna här så klart. Idag jobbar jag igen, lite sämre tider idag så jag får lov att hoppa över stallbiten då det inte hinns med.

Bebisgrace får stå för bilden idag, så söt! Bild lånad med tillstånd från hennes uppfödare.
(null)

Kommentera här: