Match made in heaven

Igår åkte jag ut till stallet med egentligen enda syfte att ta emot hovslagaren, då Grace skulle ridas av sin medryttare.
 
Vanligtvis tar jag ledigt från stallet de dagarna E rider då det ändå blir ett par mil att åka varje dag, och de gånger jag är där har vi nästan alltid lyckats gå om varandra. Självklart har vi kontakt ändå, men så klart roligare att träffas på riktigt. Men igår lyckades vi tajma in varandra bra, så jag passade på att kolla på när hon red. Grace är absolut ingen enkel häst, hon är ung, vinglig, ännu muskulärt svag och har väldigt mycket åsikter om saker och ting. Jag själv tycker hon är en av de klurigaste hästarna att rida rent teknisk, då hon är så olik alla andra hästar jag haft, samt att jag själv så klart är väldigt ringrostig på alla sätt och vis - så det var extra roligt att se hur fin hon såg ut igår när E red henne. Hon rider henne helt klart bättre än vad jag själv gör och de verkar ha väldigt bra kommunikation under ridningen, match made in heaven! 

Idag fick lillan vila, det har mellan varven vart hela 35 grader varmt, och helt galet kvavt och jävligt ute. Prognosen visar att det från och med imorgon ska bli lite svalare temperatur igen, men det hinner säkert ändras. Hoppas dock på det, börjar bli lite tröttsamt att känna sig så begränsad med träningen.
 

Kommentera här: