lugn söndag

Vilohelg för lilla sessan och jag själv har njutit utav två jobbfria dagar. Minns ni att jag skrev att jag var på bröllop för ett tag sedan? Mina vänner som gifte sig kom precis hem från sin smekmånad, vilket innebar att vårt lilla tjejgäng äntligen var samlat igen och då är det ett måste att ses över tapas, vin och spel. Så mysigt att vara samlade igen och timmarna tickade iväg så snabbt att vi hann se soluppgången innan vi allihopa somnade på soffan. Vi har en ganska stor soffa så man kan utan större problem sova tre stycken i den, men vi var fem + en hund som lyckades somna ihopkurade, och att solen numera lyste in genom fönstrena gjorde att jag inte riktigt fick ihop så många timmars sömn som jag egentligen kräver haha. 

Så med det sagt har dagen vart relativt lugn för min del, vi har mest suttit ute i trädgården och umgåtts, så jag tog en helt stallfri dag idag som jag egentligen inte hade tänkt från början. Men imorgon åker jag ut igen, och då ska vi släppa ut mina två med de andra två hästarna i stallet. De har gått ihop innan, men inte sedan förra sommaren. Gräset är så pass näringsfattigt och dött i denna torkan att jag känner att de kan gå ut i gräshagarna utan problem nu. 

Några bilder från förra veckan.
 

Kommentera här: