Torsdag

Igår fortsatte jag och Grace lastträningen, och wow så jäkla cool hon är! Efter tio minuter så kunde jag stå 10 meter bakom henne och skicka in henne själv i transporten trots att jag satt för mellanväggen helt så att det var smal ingång, och efter att hon fattat grejen så gick hon in utan att jag bad henne ett flertal gånger. Hoppas hon är lika förtjust i den även efter veterinärbesöket hehe. 

Efter det fick båda hästarna gå ner ett par timmar i sommarhagen. Var lite nojjig då det faktiskt växt upp lite gräs där, men samtidigt ville jag ge dom lite space att röra sig på nu när det inte blir så mycket annan fysisk aktivering. De drog en repa med galopp och bocksprång, rullade sig och sedan fick de gå och noppra gräs i 2 timmar. När det var dags att plocka upp dom igen stog de längst bort och njöt utav sol och gräs, men kom ändå i full galopp när jag visslade på dom, älskade, älskade hästar.♥

Imorgon blir det en sista lastträning innan avfärd. Då tänkte jag att vi kör hela rubbet med att stänga bakluckan etc. då mamma kommer vara hemma. Sedan bör hon ha en bra grund inför sin andra åktur i livet. Synd att vi inte ska åka på något roligare bara.. 
 
Älskar dessa bilder på Lucky!
 

Kommentera här: