Tired tuesday

Är det okej att redan vara lite less på höst och rutiner? hehe.. 
Igår började jag praktiken, superfina lokaler, jättehärliga kollegor och roliga projekt som jag kastats in i så det kommer nog bli roliga veckor även om jag är dödstrött efter alla nya intryck. Dock är det lite motigt att komma ut till stallet 17 varje eftermiddag och känna sig vrålstressad där ute för att man borde vara hemma och plugga. Tacksamt att ha en 3-åring och en pensionär i stallet då åtminstone så man slipper det dåliga samvetet när man inte hinner rida. Så trots att jag är supernöjd med min praktikplats och gissningsvis kommer ha jättekul och lära mig massor så ser jag lite fram emot när dessa tio veckor är slut så jag kan återgå till mina normala 100% studier, istället för 200 som jag gör just nu.

Idag tog jag mig dock lite extratid i stallet för att hinna mysa lite med min prinsessa. Det är omöjligt att inte älska henne, hon är så galet söt och rar, och alltid med så härligt glad och nyfiken uppsyn.♥ Lucky däremot var sur och hungrig, så han lät jag vara ifred med sin middag haha. Mina tjockisponnysar får enbart halm (jättefin vetehalm!) ute i hagen nu och hö morgon, insläpp och kväll. Lucky är inte nöjd över situationen och matvägrar ute. Men med tanke på att han äter upp varenda halmstrå han får i boxen som jag blandar in i höet känner jag mig dock inte så orolig, han har en tendens att vara drama-queen nr 1.

Imorgon ska jag faktiskt vara stallfri, mamma ska fixa stallsysslorna åt mig så jag kan ägna mig helt och hållet åt plugg. På torsdag däremot går jag bara halvdag och min förhoppning är att jag ligger i så bra fas då att jag kan ta en pluggfri dag och spendera ett par extra timmar i stallet (och sadeln ♥) utan stress.

 

Kommentera här: