update

Hej på er!
Har hänt en hel del sedan jag kikade in här senast, men jag ska ärligt säga att det har vart ganska skönt med ett break här, har liksom vart en mindre sak att tänka på i en minst sagt hektisk vardag. Förra veckan fick vi en ny hyresgäst i stallet, ett sockersött ponnysto som numera är sällskap åt Lucky. De är en bättre matchning med matvanor än de andra i stallet är som går på fri tillgång under dagarna och de klickade direkt så det känns väldigt bra. Calle har tränats på både i ridningen och med lastträning, även om det inte blivit så mycket som jag tänkt mig då min bror städade ur sin gamla lägenhet och transporten just nu är full i möbler. Tävlingen blev hur som helst inte av i helgen och nästa veckas träning är redan avbokad så jag kan lastträna i lugn och ro denna gången. I vanlig ordning dippar min motivation lite när jag inte har något att se fram emot, som träningarna har vart det senaste så det har blivit en del dressyrpass och mycket uteritter men ska så klart ta tag i hoppningen snart igen.

Nu i början av veckan så hände en oerhört tragisk olycka som resulterade i att en häst här på gården somnade in, så stämningen har helt klart vart både tung och sorglig och det ekar tomt i stallet just nu efter att han stått hos oss i över tio år. Det var Calles hagkompis och man märker att han saknar honom, så de senaste dagarna har jag låtit honom vara och endast vart ute och myst med honom i hagen så även han har fått sörja sin vän ifred. Ibland får man lov att stanna upp lite och bara påminnas om att njuta utav tiden med sina nära och kära, tvåbenta som fyrbenta. 

Nu ska jag iallafall ta tag i bloggandet igen, men där var en snabb uppdatering om läget. 
 

Kommentera här: