Veckans planer

Vet ni vem som äntligen fick komma ut från sin sjukhage idag? Jo en tjock och superglad liten ponny. Han flög fram när jag tog bort tråden och dundrade raka vägen bort till höhäcken för att nosa upp mat, tur han är sig själv åtminstone.

Calle longerades igår och såg riktigt fin ut och idag kom äntligen M tillbaka från sin semester så nu är ordningen återställd igen. Mitt och Emmas sammarbete är som ni förstår över nu när Lucky inte ska tränas något mer och Emma är så duktig så vore synd att kasta bort hennes talang mer på min lilla skrutt utan nu ska hon hitta ny stjärna att briljera med. Så tacksam för de åren hon hjälpt mig med Lucky och deras utveckling är enorm - men varje kapitel har sitt slut. Jag har iallafall kvar min ovärderliga hjälp med Calle. Är guld värt att någon dag i veckan bara ha en häst att pyssla om och då och då t.om. få en dag ledigt.

Imorgon blir det hoppträning för Calle, om han nu vill gå på transporten, men det får vi hoppas! Därefter blir det en lugn dag för honom med uteritt på onsdag och sedan tar M över helt fram till nästa vecka då jag ska åka skidor mellan torsdag och söndag, skönt med ett break från vardagen trots att jag är lite stressad över att släppa skolan i flera dagar mitt i slutspurten på 2 kurser.  

 

Kommentarer:

1 Emma:

Finaa du ❤❤

Kommentera här: