Lastträning & throwback.

Lastträning på schemat för herr grå idag, och denna gången med hjälp av lite mer muskelstyrka än sist gång. Både pappa och Mathias fick vara beredda med linor för att han skulle förstå att bakåt inte är ett alternativ, och efter en liten stund stog han inne i transporten som ingenting! Ut genom frontutlastningen och sedan rakt in igen, så skönt att den största spärren verkade släppa för honom. Kommer köra några vändor imorgon också och förhoppningsvis går han rakt på då. Som tidigare nämnt har ju Calle vart en pärla att lasta nu i flera år och detta är nog bara en tillfällig fixidé, men lika bra att ta tag i det med en gång. Därefter longerades han en stund för att få ur sig lite spänningar ur kroppen.

En annan "kul" sak som hände idag var när jag skulle ta en promenad med Lucky. Han är heltokig just nu när han inte motioneras och står i sjukhage så jag promenerar bara i paddocken samt med långlina för att kunna hålla avständ när det flyger ben åt alla håll. När vi gått ett varv så får han världens frispel och flyger två meter rakt upp i luften och sedan iväg i en jäkla fart. Varv efter varv på linan bockade han loss och drog ett jäääkla race, hade inte en chans att få stopp på honom så efter flera minuters försök så bestämde jag mig för att det var lönlöst och väntade ut honom. Efter typ 5 minuter i galopp/bockning med superspetsade öron saktade han in och kom fram till mig och såg verkligen ut som "så matte, nu är jag klar" haha. Han ska ju verkligen inte röra på sig så mycket ännu men jag höll på att kikna av skratt när han höll på och såg SÅ lycklig ut. Tokstolle. ♥ 

Typ denna nivån idag, fast 20 gånger värre hehe..
 

Kommentera här: