Dag 1

Första dagen i sitt nya hem är avklarad. Vattnet var uppdrucket, maten uppäten, avföringen bra och svansen var full i spån så Grace verkar ha tagit sin första natt exemplariskt. 

Hon fick vara ute och beta ett par timmar innan hon fick komma in i stallet igen för lite ompyssling. Lika viktigt som jag tycker det är att hon får tid på sig att installera sig här och komma till ro, lika viktigt tycker jag det är att de vardagliga rutinerna ska bli självklara så fort som möjligt, speciellt med tanke på att hon inte är överdrivet mycket hanterad. Med andra ord blev hon borstad länge och väl, trimmade till man och skägg, stog på pall ovanför henne för att det ska bli naturligt, lyfte hovar, slängde på handdukar på ryggen, benskydd på och sprayade kroppen med flugspray. Vissa saker var hon aningen skeptisk mot, men stod ändå helt lugnt och stilla och litade på att jag visste vad jag gjorde. Jag säger det igen, vilket jäkla psyke!! 

Därefter blev det en kort promenad i paddocken, men den återkommer jag till. Först och främst får jag ju bjuda på lite bilder från idag, visst är hon helt magiskt söt? Nu är hon lite väl rund om magen, samt i en växtperiod så hon är ett par centimeter högre bak än fram - men tänk om ett år när hon växt till sig lite och musklat kroppen (smiley med hjärtögon).



Lucky på första parkett i vanlig ordning.
 

Kommentera här: