Tandbyte och semester

Lilltjejen har börjat sätta nya tänder så det blir inga bett i munnen för hennes del på en stund. Min plan från början var ju att sitta in henne under juli månad och sedan låta henne vila augusti ut, så det blir väl lägligt att tidigarelägga det en vecka. Så nu får hon sommarlov fram till i slutet av Augusti där hon endast får skrota i hagen och någon dag i veckan hänga med på promenad i skogen. Istället ska jag se hur Lucky reagerar på att joggas igång lite lätt, tror han kommer må bra av att få röra på sig även om han självklart ska få fortsätta hans lyckliga pensionärsliv. Tänker mig att han framöver kommer aktiveras under ryttare kanske 2 dagar i veckan och då endast lugna skogsturer och joggpass i skritt och trav, såklart under förutsättningarna att han känns okej med det både mentalt och fysiskt. Framförallt hade det gynnat mig med ett par joggpass just nu då jag inte ridit ordentligt sedan slutet på maj typ, galet ändå. Detta är förmodligen mitt längsta riduppehåll på typ 15 år. 


 

Kommentera här: