Micropass

Lilltjejen kämpar på. Idag blev det longering fram till att mamma kom ut och hjälpte mig leda henne så jag kunde gå vid sidan av och hålla i tyglarna för att vänja henne vid kontakt i munnen, styra och stanna. Hon är så jäkla cool så jag hade nog utan problem kunnat hoppa upp på henne nu, men hon accepterar inte riktigt bettet utan tycker fortfarande det är lite äckligt samt att hon reagerar åt "fel håll" vid tygeltag. Hon svänger med andra ord höger om man tar i vänster osv, hehe. Så jag stannar snällt på backen fram till att hon förstår vad sväng och stanna innebär.

Men vi tränar vidare på den biten. Det blir ganska intensivt för henne nu så därför håller jag varje pass under 10 minuter för att hinna avsluta innan hon blir trött i huvudet. Så fort poletten trillar ner för henne angående styra och stanna med bett så kommer hon få en lite längre vila för att smälta alltihopa och sedan är det nog bara att tuta och köra.

 

Kommentera här: