Ett par dagar senare

Hej!! 

Det var inte alls meningen att det skulle stå tomt så här länge, men jag har stressat mellan jobb, stall och vänner sedan sist och inte riktigt haft tid att sitta vid datorn. 

I torsdags så vågade jag ta mig en tur utan ledare på Grace. Bromsen funkar toppen, styrningen helt okej men start var inte helt lätt att förstå. vi vinglade runt något varv, och ibland tog det stopp så då fick mamma komma och skritta igång oss igen haha. Vanligtvis kräver jag inte saker utav henne två dagar i rad, men då jag skulle jobba hela helgen så tänkte jag följa upp några minuter under fredagen, bara för att se om hon förstod bättre då och sedan smälta det under helgen. Och allt satt! hon stannade, startade och svängde precis som hon skulle och skrittade på med gott mod och bra framåtbjudning och jag fick nästan nypa mig själv i armen. Det hela gick så enkelt att jag vågade be om några travsteg, vilket hon tog direkt, travade ena långsidan och sedan bröt av till skritt när jag bad om det, ALLTSÅ! Älskade lilltjej, tyvärr var inte kameran med då men ska försöka knäppa några bilder till veckan. 

Här kommer några från torsdagen iallafall. Mamma filmade mestadels men jag tänkte vänta några månader med att visa dom tills vi har något roligt att jämföra med. ;)
 

Kommentera här: