Skrittjobb

Hallå på er! Min helg har gått i ett och nu är egentligen första gången jag hinner sitta ner i soffan och bara andas (i kombination med att hetsplugga..) Ridningen går sådär helt ärligt, kommer ingen vart med detta underlag. Igår var det hårt, men inte stenhårt, så då passade jag på att travhoppa ett litet räcke på volt. Idag var det stefruset igen så då var det skrittjobb på agendan.

Försöker verkligen ha en plan med dessa pass, annars tappar jag inspirationen direkt av att skritta runt. Så idag låg fokus på framdelsvändningar och skänkelvikningar och att dessa verkligen skulle bli bra och att Calle skulle vara uppmärksam. För att få in lite styrka så skrittade vi över en rejält upphöjd bom några gånger och la in korta övergångar till trav. Helt okej pass ändå även om jag helt ärligt tycker det är lite tråkigt att nöta skritt en hel vinter, men förhoppningsvis får vi igen det senare!

 

Kommentera här: