planer och struktur

Om en dryg vecka drar skolan igång. Min näst sista termin innan jag går ur högskolan med en kandidatsexamen inom informatik. Kommer bli en både väldigt rolig och hektisk höst på samma gång, förutom att jag har två hästar, varav en treåring som ska ridas in och utbildas, en hund, pojkvän och vänner som ska rås om och jag går på 10 veckors praktik har jag idag blivit antagen till, och registrerat mig på ytterligare en distanskurs utöver den jag redan skulle läsa. Med andra ord kommer jag om en vecka studera på 200%. Saftigt, men görbart - tror jag. 

Trots allt är det bara 10 veckor som kommer bli väldigt tunga, och när dom veckorna är gjorda drar jag och mitt hjärta på semester igen, denna gången i 2 veckor på Jamaica, vilket så klart också innebär att det blir två viloveckor för hästarna. Idag tog jag upp träningen med Grace efter en månads vila och tanken är att träna på relativt intensivt (intensivt beräknat för en grön treåring!) fram till slutet utav oktober, där hon kommer få vila i drygt 1,5v. Sedan träna på i november igen fram till vi åker, då ska hon få en sammanhängande vila på ungefär 3v. Förhoppningen är så klart att vi kommit en bit på vägen då så då blir det perfekt med en lite längre vila för att återhämta kropp och huvud under tiden jag återhämtar mig från en fullspäckad höst hehe.

Ser verkligen fram emot denna hösten trots att den kommer kräva minutplanering, sena kvällar och struktur ut i fingerspetsarna, men det känns väldigt värt det när jag tänker på att om 9-10 månader står jag med en egenutbildad 4åring, förmodligen redo för att börja kika på bebistävlingar, och en examen. Goals. 
 
 

Kommentera här: