Outfit och tankar

Så här såg vi ut på träningen igår:


Däremot är jag inte alls nöjd över någon utav oss igår. Förra veckan när vi åkte så var han orolig bak i transporten och hade trampat sig bak när vi kom fram, trots benskydd och boots. Innan har han alltid åkt brett men efter att han hade sin period när han bråkade vid lastningen (det har släppt tack och lov) så har han fått åka smalt för att vi behövt gardera oss med bommen bak. Och han gillar inte alls att åka smalt, därav oroligheterna. Så igår garderade jag mig med både benskydd, boots och transportskydd över. Hjälpte föga då han massakrerat hela sportskyddet, trampat sig och dragit av en sko när vi kom fram. Dock var såret ytligt och han var inte öm så vi valde att träna ändå.

I början av träningen kändes det jättebra, Calle kändes pigg, glad och superfräsch och min ridning satt. Men sedan hände det något mitt i, lagom tills hinderna blev lite högre och vi skulle hoppa bana. Jag tappade ridningen och kontrollen helt, Calle gick inte riktigt fram för skänkel. Vilket resulterade i att han trampade om och överhoppade sig totalt på vartannat hinner och det blev allmänt pannkaka av alltihopa. I slutet fick vi till det någorlunda men det kändes inte alla bra. Nu har jag dock reflekterat och analyserat allt och kommit fram till att han kanske dels var lite öm i kotan där han dragit av skon och på så vis tappade bakbenen och framåtbjudningen lite, och jag var nog väldigt stressad över allt folk på läktaren, att de skulle döma mig för att jag red omkring på en häst med blodigt ben, även om det inte alls var någon fara med honom. Nåja, dålig dag för oss båda helt enkelt, bara släppa och gå vidare. Idag ska han iallafall få lyxbehandling utav Mikael och imorgon kommer hovis.

Kommentarer:

1 norrsken emmis:

fina foton och fin outfits! =)

ha en bra dag

Kommentera här: