Vårigt värre!

Shit vilket skönt väder det vart idag, lite halvklart och supermilt med nästan 10 grader. Blev så jäkla inspirerad haha! 

All motivation gick dock åt till att röja upp ordentligt i stallet och plocka alldeles för länge, sedan efter ett entimmas dressyrpass på Calle som var DYR idag så var orken slut, hade tänkt rida Lucky också ju haha... Nåja, han går såpass mycket nu ändå så han överlever nog en oplanerad vilodag, men imorgon prioriterar jag han först istället. :)

Tillbaka lite till Calle, så var han så superkänslig och fin att rida idag, kunde samla han tills han nästan stog och trampade på stället, skänkelvikningarna var to die for även i traven och han vara bara så bra. Han har så fina kvalitéer så jag vet inte om jag vågar ta vara på dom typ haha. Sedan var han nöjd,trött och supersvettig.. Så det var bara på med fleecetäcke, in i boxen och ge han lite extra morötter och hö.

Nu på kvällen har jag och hjärtat mitt bara degat i soffan framför serier, och det ska vi fortsätta med tills det är sovdags. Imorgon ska det tydligen vara stor sol och tio grader. Februari, vad hände?!

 

Kommentera här: