Dagens ridpass.

Calles ben har läkt superfint här i veckan, men han har ju så klart ridits väldigt lugnt. Så efter några dagar med nästan bara skritt så var han väldigt pigg och glad idag. Paddocken var både översvämmad och isig, så efter några varv där inne gick jag ut och tog några vändor på grusvägen istället där han bjöd på både härliga gångarter och bocksprång. Vi rullade på i en rätt trevlig galopp där jag lät honom sträcka ut halsen och gå i låg form, och rätt som det var satt huvudet mellan frambenen och han skuttade jämfota fram samtidigt som han sköt rygg. Jag som inte alls var beredd låg lite risigt till där en stund innan jag hittade balansen igen. Därefter var bockningarna lite mildare, och jag var framförallt beredd på dom så då gick det bra, haha!

Mathias var med så han tog några fina bilder som jag ska försöka hinna med imorgon, så länge får ni ett smakprov. 
 

Kommentera här: