Åskoväder

Sitter i skrivande stund i vårt uterum, med en kopp kaffe och en bra bok och lyssnar på hällregn och åska - så mysigt ändå. Dock glad att jag hann rida innan det brakade loss. Åskan har hängt i luften hela dagen så jag valde att rida i paddocken idag så vi hade nära in ifall det skulle börja, dumt att vara ute på en stor, öppen åker under blixtarna tänker jag.

Grace kändes iallafall toppenfin idag, hon fick trava över cavalettibommar och gjorde det i 90% av fallen jättebra - de resterande 10% snubblade hon på 5/5 bommar hahah. Nåja. Igår red vi ut och då fick hon galoppera ett par steg över en åker och hon kändes så fin och glad. Måtte detta hålla denna gången, längtar så efter att bygga upp, finslipa, utbilda och så småningom ut och visa upp denna lilla häst. 

Nu ska jag läsa färdigt kapitlet innan jag hoppar i jobbkläder för att köra ett 19-22 pass. (null)

Kommentera här: