Snö och trött i huvudet.

Superhärligt väder idag, vindstilla, snö på backen och solen kikade fram. Både mina hästar går ju otäckade mestadels nu då ingen av de tränas något större och därför inte är klippta, och båda två är lurviga som jag vet inte vad haha. Men Lucky har haft täcke de senaste dagarna när det legat runt 0-1 grader och regnat/snöat från alla håll och kanter. Men idag fick han av sig det för att lufta pälsen och slippa tyngd på ryggen. Deras hage är lite väl knölig för att inbjuda till rullning så jag släppte ut han i paddocken där han dök ner i snön direkt, mysfarbrorn.  Sedan fick han lattja av sig lite innan jag började om hela proceduren med Grace. 

I kroppen var hon inte det minsta trött efter veckans pass utan brallade loss utan dess like, däremot märkte man att hon inte var riktigt med i huvudet. Jag körde mina vanliga övningar med tryck/eftergift i kroppsspråk för att få henne fokuserad på mig, övningar som hon kan nu och vanligtvis är väldigt trevlig med annars. Men idag blev hon lite avvikande och introvert och ville inte alls kommunicera. Kändes verkligen som hon inte orkade tänka över huvud taget, så jag slutade trots att jag inte var nöjd med responsen. Blir bra med en vilodag imorgon också tror jag, kanske även på lördag så hon hinner smälta allt. 

 

Kommentera här: