Monday

..Men åtminstone en ledig, hyfsat solig sådan. Så då är det ju mer än okej! 
Grace vilade idag så jag har bara grejat i stallet, gjort de vanliga sysslorna samt rensat bland en del täcken. Lucky har typ 12 innetäcken, och med tanke på att han numer lever det glamourösa livet som väldigt lurvig pensionär kände jag att han kanske inte behövde riktigt så många. Så lite fotografering utav dom för att sälja vidare till en ny lycklig, inte lika lurvig ponny haha. 

Det är lite lustigt det där, på tal om päls. Tänker tillbaka ett par år när jag var lite mer aktiv med hästarna, som i att jag satsade och tävlade på ett helt annat sätt än vad jag gör idag. Hästarna var alltid helklippta, täckade dygnet runt, inlindade i bubbelplast både i hage och box - jämfört med idag när jag har livets lurvigaste, otäckade hästar stående i en skogshage, barfota och jag går och funderar på hur jag kan göra om hagen till en lösdrift. 15-åriga Amanda hade troligtvis fått en hjärtattack vid bara tanken haha. Jag vill nog ändå tro att jag överlag har en sundare inställning till hästhållning idag, kanske inte att döma av huruvida mina hästar är klippta eller inte såklart för troligtvis kommer Grace vara både utan päls och med täcke, och gissningsvis skor nästa vinter. Men ändå. Kan nästan bli matt av att tänka på hur jag var förr, ständigt besviken på dåliga prestationer på tävlingar och hann inte uppskatta mina fina djur på samma sätt som jag gör idag i jakten på höga klasser och rosetter. Jag längtar tills jag får visa upp Grace på en tävlingsbana men jag vet att när den dagen kommer så kommer jag göra det för att ha roligt ihop med min fina häst, inte för att kvala till högre klasser och naivt drömma om att bli bäst. 

Det här blev SÅ svamligt känner jag haha, så jag avrundar med tre bilder från igår på pållarna halvsovandes i solen, och på stallets tre nyaste tillskott.

 

Kommentarer:

1 Anonym:

Känner igen det där litegrann, så många misstag man gjorde som ung med hästarna. Skönt att bli äldre, klokare och mer trygg i sig själv om vad som är viktigt❤️

Kommentera här: