Dessa vita tassar

Efter jag köpte Calle sa jag något i stil med ”aldrig mer djur med rosa pigment” Calle hade ibland problem med just sina vita ben, de var i vanlig ordning mycket känsligare än de mörka benen. Och vipps så stod jag med en hund med rosa pigment och mycket vitt, och ja mycket riktigt har han problem med utslag och känslig hud då och då. Och nu grace..

Hennes framben är jättefina men de vita bakbenen har tagit stryk utav klimatet och har nu fått mugg. Faktiskt första hästen någonsin jag haft mugg på själv. Hon fick lite mildare mugg i höstas som jag behandlade med lactasydtvål oh honung som hjälpte, men nu har det kommit tillbaka. Ena karleden är svullen men överlag har hon inte ont eller så utav det men behöver ju tas hand om i tid oavsett. Aldrig mer djur med rosa pigment, säger jag igen då haha.


Kommentarer:

1 Anonym:

Värdelöst med vita ben, men kan tipsa om grankådssalva ifrån caisas shop tror jag de heter, gjort undervärk för muggen (och sår överlag) på min! 😄 tack för bra läsning! 😄😄

Kommentera här: