2018!

2018.01.01! Vi hade en supertrevlig kväll igår verkligen, vi valde aatt vara hemma hos oss då Ramses är skotträdd så det kändes snällast mot honom att han fick vara i bekant miljö åtminstone, men det gick över förväntan bra för honom igår. Jag såg till att vara ute så länge jag kunde med honom i stallet igår så han var ordentligt rastad innan vi kom in till stan igen då han så klart inte är så sugen på att gå ut när det smäller, men det gick ändå bra, som sagt!

Vi hade hur som helst ett par vänner över och vi åt trerätters, spelade sällskapsspel och skålade in det nya året tillsammans, mysigt. Det blev en sen kväll och ett par glas vin och bubbel så mamma var snäll och tog hand om hästarna åt mig idag så jag inte behövde köra bil, bättre safe than sorry liksom. 

Och inte nog med att det är första dagen på året, det är också min och Mathias årsdag. I fem år har vi hängt ihop nu.♥ I vanlig ordning blir det inget större firande med tanke på att kvällen innan de flesta åren är fullt av firande ändå, så vi fortsatte på vår årliga tradition med soffhäng, halvdåliga filmer och pizza, haha. Kanske inte så romantiskt men precis så vi vill ha det en sådan här dag och om jag får vara ärlig är det så mycket mysigare än en uppklädd dejtnight hehe. Nu ska jag plugga en liten stund och sedan skriva ihop en liten sammanfattning för 2017 som dyker upp här ikväll.

Till förrätt blev det en supergod sparrissoppa, varmrätt sötpotatis, oxfilé och rödvinssås med vitlöksgrillad tomat (men den glömde jag ta kort på) och till efterrätt en smarrig kladdkaka. 


Och i dagens ära får jag väl visa upp vad Mathias överraskade med under vår Jamaicaresa, känns inte som jag behöver berätta vad jag svarade? ;)

Kommentera här: