2017

2017 har minst sagt vart ett händelserikt år. Efter ett kraftigt fånganfall blev Lucky pensionerad på heltid, och därefter visade han på dåliga värden på både EMS och Ppid-testen så vi fick ändra om hela hans vardag för att han skulle må så bra som möjligt. Calle och jag inledde året med ett par tävlingar och inom hoppningen utvecklades vi i raketfart, men jag kände ändå att vi hade nått vår gräns som ekipage och efter mycket funderande så lades han ut på annons och hamnade kort därefter hos en toppenfamilj. 

27:e Juni traskade årets ljuspunkt ur transporten på vår stallplan. Jag hade suttit och bläddrat genom säkert flera hundra hästannonser utan att hitta något som direkt intresserade mig, när jag såg henne och direkt kände att "henne SKA jag ha". En treårig, oinriden welsh cob som inte ens vuxit över ponnymåttet ännu. Men jag och mamma hade samma bra magkänsla så vi krokade på transporten och åkte 4 timmar norrut och hämtade hem lilla Grace. Helt klart årets bästa, och jag har inte ångrat mitt beslut ännu även om hon är en vildbase som troligtvis fortfarande inte har måttet för storhäst, hahaha! Så nu står jag här, med en pensionerad (men välmående ♥!!) gamling, och en numera 4-årig vilding till fuxsto och jag kunde inte vart nöjdare.

2018 kommer bli ett spännande år. Om bara ett par månader tar jag examen och ska efter 16 år i skolan ge mig ut i arbetslivet. Grace ska utbildas vidare och förhoppningsvis hinna starta någon liten tävling och Lucky ska fortsätta njuta utav livet som gammelgubbe. Let's get started!

Lucky med sin ständigt glada, nyfikna uppsyn. Här på boxvila i februari.


i April. Hela ligan samlad.


Årets första start med Calle. 


Maj.


Juni, Grace spanar in omgivningarna efter att hon gått av transporten hemma.


Augusti, inridning in progress.
 
Oktober.


Några resor har vi hunnit med också. Här på sightseeing i Mallorca.


November-december. Jamaica.


Dessa två <3 
 

Kommentera här: