Tillbaka till vardagen

Phew vilken helg! Vi är nästan klara med flytten, så i skrivande stund sitter jag i soffan i vårt nya hus, så himla kul och jag stormtrivs!! Det finns supermysiga promenadstigar i oändlighet här så jag och Ramses har att utforska ett tag framöver. Nu ikväll tog vi kvällspromenaden förbi TFRK, min absoluta favoritanläggning när det kommer till tävling, och även klubben där jag en gång i tiden började rida. Vi gick igenom gården och upp på alla fina ridstigar i skogen dom har. Älskar det här uppe verkligen! 

Jag skrev ju i förra inlägget att jag jobbat hela veckan, dock fick jag ta beslutet att inte fortsätta där. Det tog alldeles för lång tid med pendling och allt att jag helt enkelt inte fick ihop vardagen och just nu vill jag fokusera på att bli klar med skolan. Så så fick det bli, tråkigt att det inte funkade men skolan får lov att prioriteras nu när jag har så lite kvar. Så nu fick jag åter igen lite tid till hästarna, vilket ju är passande då Grace ska sättas igång igen. Igår red jag henne en sväng i paddocken. 90% bestod av skritt och resten trav. Idag tog vi en härlig sväng ut och klättrade i backar, och på väg hem fick hon både trava och galoppera lite. Superhärligt! 

Exakt ett år sedan dessa bilder togs. Tänk vad mycket som hunnit förändras sedan dess.
Jag inser också nu i efterhand vilken barnlek Calle var under inridning och utbildnings-fasen. Grace är en lite svårare nöt att knäcka haha.
 

Kommentera här: