Dagsfärska bilder

Skönt med några lugna timmar i stallet idag. Jag och mamma hjälptes åt att tvätta Lillans svans, det behövdes! Den var så smutsig och tovig att det var omöjligt att borsta igenom den. Men lite schampo, inpackning och balsam senare var den fluffig och fin igen. Därefter blev det en liten sväng på banan efter en period med bara uteritter samt 5 dagars vila nu, hon skötte sig fint.

Dock har vi inte hittat framåtbjudningen riktigt än, och här är det så svårt att rida korrekt tycker jag. Försöker påminna mig själv hela tiden med att låta henne vara men kommer på mig själv då och då att sitta och smygklämma/smacka så jag måste helt klart skärpa mig. Idag var jag hård mot både mig själv och Grace, red i princip med benen rakt ut emellanåt för att inte bli tjatig och klämmig och var istället hårdare på när hon bröt av av sig själv. Får göra några superkonsekventa pass så trillar nog poletten ned för henne att det är framåt som gäller, och förstås fortsätta rida ut med draghjälp så mycket det bara går. Men hon är så duktig ändå lilltjejen, nu känns hon iallafall väldigt fin i munnen och verkar ha accepterat bettet ordentligt nu. Just nu rids hon på ett rakt, mjukt berisbett med bettskivor.

 

Kommentarer:

1 Anita:

Stiligt :D

Kommentera här: