Läget.

Här har det stått lite tomt, har egentligen lite för mycket att göra på lite för lite tid just nu. Men om drygt 3 veckor så kommer vardagen lugna ner sig avsevärt igen, ska bli skönt! 

Lucky har vilat helt och hållet nu ett par veckor. Han har vart ganska medtagen av pälssättningen, han fäller verkligen helt sjukt mycket, så det är klart att det blir jobbigt. Grace vilar också fortfarande. Utslagen har lugnat sig men är inte helt borta heller. Dessutom blev hon behandlad utav Mikael igår, inga stora grejer och hon fick beröm för både typ, muskler och elasticitet, han tyckte hon kroppsmässigt hade riktigt goda förutsättningar så det var väldigt roligt!
Muskulärt var det inga konstigheter, mer än några sekundära saker efter sårskadan, då hon överbelastat andra sidan lite väl. Sedan var hon aningen öm i ligamenten, men ytterst lite och jämnt på båda sidor så det beror nog endast på att hon växt lite det senaste, helt normalt med andra ord. Däremot var hon fortfarande ganska öm både muskulärt och i knät där såret är så han avrådde mig för att börja belasta henne riktigt än. Så hon får helt enkelt vila ett par dagar till så börjar jag ev skritta henne framåt helgen. Då har hon vilat i 3,5 vecka, och får ju ytterligare två veckors vila i nov/dec när jag är utomlands så då kan jag med gott samvete träna på lite aktivare där emellan.

Idag ska båda verkas och sedan får jag ligga lågt ett tag tror jag bestämt, veterinär, kiropraktor, hovslagare, täckesköp och medicinering under samma månad kändes lite i plånkan hehe. Tur dom är söta.
 
 

Kommentera här: