Fokus

Då var vi inne på dag två på denna mördarvecka, hehe. Igår skickade jag in första utav två inlämningar för veckan, så nu återstår endast en inlämning, en visning och packa ihop lägenheten och om exakt en vecka gör jag min sista dag på praktiken och då väntar en lugn period med halvfartsstudier, en resa till jamaica och flytt. 

Hela förra veckan gjorde jag i princip inget annat än att oroa mig för Lucky, men det är nog bara att inse att det här ligger lite bortom min kontroll. Vi gör allt vi kan för att han ska ha det så bra som möjligt och förhoppningsvis går det vägen men samtidigt mår varken han eller jag bättre för att jag går runt och är ledsen och orolig över något jag inte kan kontrollera. 

Lilla Grace har i och med detta blivit lite åsidosatt, så nu ska jag försöka byta fokus och ge även henne den tid hon behöver. Nu har hon vilat i 4 veckor, vilket nog har gjort henne gott och framförallt har såret fått läka i lugn och ro. Hon får ju 2 veckor till i månadsskiftet mellan november och december när vi är utomlands och vipps så är hon 4 år och träningen ska trappas upp. Hur som helst ska jag börja röra på henne nu i veckan. Ska bli kul att se hur hon känns då, det är ju det som är så fantastiskt med unghästar - man lär dom något nytt, låter dom vila och sedan när man sitter upp igen känns dom så mycket mognare. Är så glad över henne!
 

Kommentera här: