lillskruttan

Några betydligt lugnare men ändå fullspäckade dagar har paserat. Igår spenderade jag hela förmiddagen i stallet, helt utan stess - så efterlängtat.

Jag och Grace tog en joggingtur ute på åkern, dessvärre tror jag det kan räknas till vårt sämsta pass so far, vi ville inte åt samma håll en enda gång under passet och det kändes mest som vi bråkade och jag drog henne i munnen för att vi inte skulle hamna helt åt skogen fel. Hade en dålig känsla i magen hela eftermiddagen sedan då jag verkligen kände att jag hanterade allting fel, men samtidigt inte vet hur jag skulle ha gjort det bättre. Det handlar absolut inte om att hon inte förstod vad jag ville, utan snarare var envis och tydlig med vad hon ville. Nåja, bara stryka ett sträck och gå vidare.. 

Vanligtvis rider jag henne aldrig två dagar i rad så här, men jag ville verkligen göra om och göra rätt. Sagt och gjort gick vi till samma ställe och genomförde ytterligare ett litet, väldigt lugnt joggpass, men idag bettlöst. Gick betydligt mycket bättre idag och vi lyckades trava i en åtta ett par varv utan att flyta iväg för långt, så då nöjde jag mig, klappade om henne och gick in. 

 

Kommentarer:

1 Ebba Carlström:

Skönt att ni kunde komma överrens ändå! Det är alltid jobbigt när det inte går som tänkt :/

Kommentera här: