Soliga kvällar och markarbete

Slutspurten i skolan pågår just nu, därav blir bloggen lite lidande. Om bara två veckor är jag klar med mitt andra år på högskolan, helt galet! Men först ska de här två veckorna klaras av och det sista lasset är bra tungt att bära. 

Klockan är 21.40 och jag tar bara en micropaus i pluggandet innan jag fortsätter, vill beta av så mycket som möjligt idag för att få en ledig dag imorgon. Då visar nämligen vädret 25 grader och sol, hur härligt?! Självklart kommer mina timmar spenderas i stallet en sådan dag. Jag och Mathias bor i en lägenhet verkligen mitt i stan, så här njuter man inte gärna utav sommar och sol. ;) 

Igår markarbetade jag Calle över galoppbommar och småhinder, han känns verkligen toppfräsch just nu vilket såklart är roligt. Lucky går och skrotar i hagen med sin nya kompis och njuter som tusan när han får sin tid med ryktning och mys. Igår var vi ute i kvällssolen som var helt fantastisk och promenerade några steg på grusvägen - och han skrittade på riktigt bra!! Dock var han så klart tvungen att stampa ner hoven rakt i en sten och då blev han ju lite öm förstås, men det känns som att det går åt rätt håll iallafall och det gör mig så glad. Hade vart så underbart om han kunde hänga med ut i skogen om några månader, även om det bara blir skrittpromenader. Saknar att sitta på hans rygg så mycket att det värker i mig.♥

 

Kommentera här: