Träningen

Vi fick till en rätt bra träning igår faktiskt! 

Calle skötte sig så bra men jag är däremot inte så nöjd med min egna ridning. Det var först i slutet av träningen jag kom igång och gjorde det jag skulle och vid det laget var Calle trött. 

Träningen i sig var hur som helst väldigt nyttig med långa banor, många språng och knepiga svängar, banorna var verkligen gjorda för ordentligt mjölksyra. Jag som gärna stöttar upp och hjälper lite för mycket på yttertygeln fick träna på att ge efter lite och låta Calle balansera upp sig själv och "lösa sina egna problem" hehe. Blev inte så mycket filmat så slänger bara upp två rundor från slutet av passet. Här började jag komma till ridning men Calle började bli supertrött, men kanske kul för er att se ändå? När han börjar få mjölksyra så tappar vi bytena totalt, men här gäller det för mig att ignorera det och hålla igång galoppen ändå. Och om ni undrar vad han har runt bakbenet så är det massor med bomull.. Skrutten hade lyckats trampa sig i transporten, som tur var fanns det snälla människor på plats som vi kunde låna bommulspaddar och gasbindor av så han slapp få sand i såret åtminstone.


Glöm inte kolla i HD!
 

Kommentera här: