Så lycklig

Idag gick min fina lilla tjej igenom besiktningen U.A, och 9 timmars biltur senare så är hon installerad i sin box. Jag är så himla överlycklig, och längtar så efter att lära känna henne. 


Grace är ett 3-årigt Welsh cob sto, hanterad och sadelvan men inte inriden, så jag har ett superkul och spännande projekt framför mig! Som jag saknat att jobba med unghäst, det är verkligen det roligaste och mest givande som finns.

Och alltså wow, vilket psyke!!! Hon har aldrig haft skydd eller liknande på sig, aldrig åkt transport mer än att gå på ett par gånger som förberedelse inför idag, och jag lindade benen, hon gick rakt på transporten och stog sedan som ett ljus i hela 4,5h hem. Väl hemma väntade hon lugnt och snällt på att jag skulle backa ut henne och följde nyfiket med på en liten promenad runt gården för att sträcka på benen innan hon fick komma in i sin box och få kvällsmat. Lilla prinsessan!

Nu ska vi ta ett par dagar och bekanta oss med varandra innan hon ska börja "tränas". Lovar att ni ska få hänga med på alltihopa, och lovar även bättre bilder imorgon, stackarn hade nog med nya intryck idag för att jag skulle utsätta henne för en fotosession hehe.

Kommentarer:

1 Erica:

Grattis såå kul!! 😍 moster längtar efter att få träffa henne ❤

Kommentera här: