Några rymningar senare

Jäkla hästar alltså. I och med luckys Fånganfall i vintras så går han av uppenbara skäl inte på något bete i år utan har gått i vinterhagen på hö tillsammans med en inhyrning. Calle och de två resterande inhyrningar har gått ihop i sommarhagarna men strax innan calles försäljning så dog olyckligtvis en av hästarna här så när Calle flyttade blev sista hästen ensam i sommarhagen. Vi fick då göra en nödlösning som innebar att vi hagade in en skogsdunge i en av sommarhagarna där ponnysarna kunde gå tråd i tråd med den ensamma hästen.


De senaste dagarna har samma häst dock brutit sig in flertalet gånger till ponnysarna trots ström på, och igår tog hon sig in flera gånger även fast hon nu fått sällskap av grace, så vi valde helt enkelt att flytta in grace till Lucky och den andra ponnyn till gräshagen och då lugnade det sig, förutom att Lucky från ingenstans blev en surfarbror och jagade runt på grace, och imorse såg mamma att mina två demolerat staketet och Lucky har stått och ätit gräs, förmodligen hela natten, paniken...

Tack och lov verkar han ha klarat sig bra, ingen puls eller värme i hovarna och magen var bra men mina två fick vackert flyttas in i vinterhagen igen. Så med allt detta strul + storm ute valde jag att inte göra några utomhusaktiviteter med grace idag utan nöjde mig med hantering inne i stallet. Hon fick bland annat på sig täcke för första gången i hennes liv, och hon kunde inte brytt sig mindre. Väl ute igen så blev hon och Lucky kompisar och jag såg inga fler sura miner, så konflikten verkar ha löst sig fort åtminstone. 

Kommentera här: