New in

Lilla fröken fick två nya träns i veckan. Calles träns fungerade, men var på snäppet till för stora och välsittande utrustning är ett måste för en häst som ska lära sig gå med det. Det blev både ett vanligt träns med engelsk nosgrimma, samt ett remontträns. Remonten är det jag kommer använda främst på henne i början, och hon blev väldigt fin i det faktiskt.

Nämnde ju även att hon inte accepterade bettet helt. Så jag provade att byta ut det tredelade sprengerbettet mot mitt raka, mjuka berisbett och det verkade hon trivas bättre med. Sedan är det ju svårt att säga om det var bettet i sig, att hon visste mer vad som förväntades utav henne, bättre sittande träns eller allt tillsammans som gav resultat. Får testa mig fram tills jag hitta något skruttan än nöjd med helt enkelt.

 

Kommentera här: