Min nummer ett

Imorse var hovslagaren ute och fixade till fötterna på båda Lucky och Grace. Lucky är alltid världens bästa patient oavsett om det handlar om otrevliga veterinärbesök, tandläkare eller hovslagare så det var nemas problemas. Grace tyckte det var lite äckligt när dom tog bakbenen, men det berodde nog främst på dålig balans upplevde jag det som för det var aldrig några sura miner. Men det gick bra och smärtfritt iallafall, så duktig tjej!

Dessutom!!! Lucky har ju verkats strikt efter alla regler som finns kring fånghovar och hittills har ju alla hovslagarbesök vart en del av rehabliteringen, men idag kunde dom lite smått gå tillbaka mot en "normal" hovform då hans hovar var så pass fina och friska, och jag frågade lite försiktigt vad dom trodde om belastning i form utav ridning, och fick tummen upp redan nu. Förstår ni lyckan? Även om det aldrig blir träning igen så längtar hela mitt hjärta bara efter att få sitta på honom igen och mysrida. Även om det inte lyser igenom här på bloggen så är Lucky föralltid min number one, har alltid varit och kommer alltid att vara. Vår dagliga massage och puss-stund är alltid dagens höjdpunkt. Min finaste farbror. ♥

 

Kommentera här: