kommunikation

Igår fick Grace en välförtjänt vilodag. Idag gick vi ut i paddocken för att köra lite kommunikationsövningar, och vad ska man säga? Hon är så himla förnuftig och mild för sin ålder.

Först fick hon busa av sig lite, och sedan höll jag mig på avstånd och bad om hennes uppmärksamhet med bara mitt kroppspråk, så fort hon fokuserade på mig mjuknade jag i hållningen och backade undan och 2 minuter senare valde hon att komma fram och följa mig lös resten utav passet. Vilken stjärna hon är! 

Tanken imorgon är att fortsätta med "tömkörningen" för att i helgen våga ge oss ut och promenera i skogen, det blir ett bra upplägg tror jag. När hon sedan är insutten så jag kan skritta runt på henne är tanken att sitta på henne två dagar i veckan, gärna utanför paddocken om hon känns trygg, tömköra en dag och vara i skogen en dag. De 3 resterande dagarna i veckan blir vila. Förhoppningen är att kunna köra på det schemat fram till augusti där hon ska få en längre vila för att sedan kunna bygga vidare i september.
 

Kommentera här: