Glad häst och skada

Alltså vilket väder idag!! Vaknade dessutom upp till ett mejl som informerade om inställd föreläsning idag, så jag åkte raka vägen ut till stallet. Med strålande sol och flera plusgrader så hade paddocken blivit kanonfin så det åkte fram hinder. Calle tyckte det var superroligt att äntligen få arbeta ordentligt och hoppade faktiskt riktigt trevligt idag trots det långa uppehållet. Jättekul verkligen, hoppas innerligt att det håller i sig detta så jag kan rida på.

En mindre rolig sak var att mamma ringde mig imorses och bad mig kolla lite extra på Lucky idag då hon tyckte han såg knackig ut när hon släppte ut honom. Livrädd över att det var höften då vi inte har råd med fler skador på den, kände och klämde men verkade inte sitta där så jag gick ut och kollade hur han rörde sig i skritt och trav. Precis som mamma beskrev det i skritten, lite stappligt och ojämnt, men vrålhalt i ett bakben i trav :( . Inga sår eller svullnader men lite, lite värme i skenbenet. Har ju vart hårt och knöligt ute i hagarna så är troligtvis en vrickning. Sedan ökade jag säkert på hältan i och med att jag böjde honom bak när jag kollade höften. Hoppas det går över inom ett par dagar.  
 

Kommentera här: