Glad häst & spöregn

Om vädret var härligt igår var det det motsatta idag, lagom tills Calles skor var påslagna och jag var uppe i sadeln började det spöregna, blä! Vi fick trots det till ett nyttigt pass. En del bråk i början då vi tog tag i saker som vi båda tycker är jobbigt, men resultatet blev superbra och då bjöd han på fantastisk bärig galopp. Efter avslutat pass ville jag tacka min pålle lite extra för att han står ut med mitt tjafs och gick ut på grusvägen och tänkte galoppera av honom i lättsits med långa tyglar. Det gick bra fram till att jag klappade om honom, då blev han superbusig och körde ett bockrace på 200m, med spetsade öron och huvudet mellan frambenen. Jag klamrade mig fast bäst det gick, men kunde förstås inte hålla mig för skratt så jag vrickade nog till foten lite under alla krumelurer. Sötstruten! Nu laddar vi inför morgondagens träning och hoppas att han går på transporten så snällt som han brukar utan massor med krångel.

 

Kommentera här: